Bodonibloggen

onsdag, maj 24, 2006

örjan gnällbloggar

Det är helgdagsafton. En och en halv vecka kvar på terminen. Jag är skoltrött och opeppad. I går var jag på Umedalen, min gamla stadsdel, för att göra reportage. Fick mjälthugg och blev blöt om fötterna när jag gick på en stig borta vid Prästsjön (VAD skulle jag där och göra?). Tänkte fråga nån umedalare hur de tyckte det var att bo där, men det vågade jag inte. Har noll erfarenhet av att göra såna där "Vi fem"-enkäter. Finner det extremt jobbigt att ta kontakt med folk ute på gatan, är rädd att de ska tro att jag är galen. Som barn tyckte jag alltid det var pinsamt när mina föräldrar skulle fråga främmande mänskor om vägen. Brukade alltid förespråka att vi skulle ta fram kartan i stället. det där sitter i.

I dag har jag suttit på redlok och ordbajsat ihop reportaget. En så lång text har jag nog inte skrivit sen min b-uppsats i historia förra vårterminen. Misstänker att den suger, men det bryr jag mig inte så mycket om i nuläget. Jag vill bara ha sommarlov. Och i juni blir det faktiskt sommarlov för mig, börjar inte jobba på ICA förrän i juli. Det, mina gunstig junkrar, känns najs.

Ö

Ps. Ladda ner saulus VM-tipskupong på vm-tipset.blogspot.com. Gå sen till phewforaminutethere.blogspot.com och hjälp till att knäcka karins lyrikgåtor.

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Låter väldigt likt min sommar. Lov i juni, ICA i juli. It ain't luxury, but it's a living.

2:40 fm  
Blogger Karin said...

Vi var också på Umedalen igår och gjorde rep, fast med filmkamera. Vi tänkte också göra en enkät men det började regna, och det var inte något folk ute innan dess heller. Och om det är till nån tröst blev mitt skrivkurs-rep kasst eftersom jag precis som du var skoltrött och inte orkade hitta på ett bra ämne, eller vågade intervjua någon. Jag tror fler känner igen sig i det. Bra att du satte ord på det alla tänkt så vi kan skämmas kollektivt istället för en och en.

10:44 fm  
Blogger Unknown said...

Helt korrekt iakttaget av Karin. Och av dig då, såklart.

4:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home