Bodonibloggen

fredag, september 08, 2006

Tävlingen: gissa blog och bloggare

En bloggare som på sin blog givit oss låten:


SKEPPSHUNDEN SKRUFFS SÅNG

Jag är skeppshunden Skruff minsann,
jag är skeppshunden Skruff minsann.
Jag seglar min båt
och sjunger en låt
ombord på min båt
med rodret i hand.

Jag är skeppshunden Skruff minsann,
jag är skeppshunden Skruff minsann.
Så glad i min håg
jag klarar var våg
med tackel och tåg
och rodret i hand.

En beskrivning (detta är lite fusk så skippa gärna denna del):

Snubben har som bekant arbetat på den socialdemokratiska partistyrelsen sen 1968. Han har bl.a. varit chefredaktör för Aktuellt i politiken, protokollsekreterare vid verkställande utskottets och partistyrelsens sammanträden och från tidigt 1970-tal fram till år 2000 huvudsekreterare i socialdemokraternas programkommission. Och som om det inte låter glamouröst nog är ju snubben gift med snubban. Före detta miljöminister och före detta talman i Sveriges riksdag. Snubben - före detta huvudsekreterare, gift med Snubban - före detta talman.

Bonuspoäng om snubban också plockas.

1 Comments:

Blogger Karin said...

Eftersom ingen annan svarat gör jag det. Snubben heter Enn Kokk och snubban heter Birgitta Dahl. Jag kunde inte hans namn, men googlade mig vidare från hennes. Hoppas det inte är fusk.

9:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home