Bodonibloggen

onsdag, maj 31, 2006

Länge leve Bodonibloggen!


























Bodonigänget
står vid ett vägskäl. I dag hölls den sista lektionen på universitetet nånsin för denna mysiga grupp. Uppslutningen kunde visserligen vart bättre, det var bara fem pers där. Men ändå var det lite sorgsamt. Det har varit ett roligt år (tycker åtminstone jag), där man inte bara lärt sig lite journalistik, utan också lärt känna många bra personer.

I höst klyvs Bodonigänget i ett kj- och ett vj-gäng, men före det ligger en lång, varm sommar och väntar. I morgon torsdag är det utsparksfest för utbildningens tvåor, men den blir alltså även en sorts utspark för konstellationerna Bodoni och Times. Jag tror det kan bli en kul kväll, vågar inte hoppas för mycket, men kul kan det bli. Jag menar: 53 pers är anmälda. Jag menar också: Det är trots allt en speciell kväll.

Bloggen då? Den lever vidare, förhoppningsvis med så många skribenter som möjligt. Jag menar: det vore väl för synd annars. Jag menar också: sommaren är lång.

Örjan

1 Comments:

Blogger Unknown said...

"School's out for summer". Och även "Summer time - the roughest time".

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home