Bodonibloggen

lördag, juli 29, 2006

Skaffa in lite herrkläder, Indiska!

































Det var nåt sånt här jag tänkt mig.

I dag var jag på stan och blev sugen på nåt indiskt. Vanligtvis brukar det vara indisk mat jag blir sugen på (chicken tikka kanske, eller nåt med curry). Men den här gången var det indiska kläder jag fått upp peppen på. Jag föreställde mig själv glida omkring i nåt ljust kräppat tyg i lärft. Luftigt skulle det vara, och somrigt. På så sätt, föreställde jag mig, skulle jag ge intryck av att äga stan (vilket jag iofs redan gör).

Så jag gled in på affären Indiska vid ReTo och tänkte det här blir ju perfekt. Men så upptäckte jag att de bara hade kläder för kvinnor. Sarier och motsvarande. Besviken och utan lärft fick jag gå därifrån. Besviken och lite arg.

Om ni läser det här Indiska: hur länge tänker ni behandla oss män som kastlösa?

Curry-Örjan